صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۶۴۱۹

 اوکراین یا غزه؛ کدام جنگ، اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند؟

راهکار مقابله با تشدید بحران اقتصاد جهانی، ایجاد اجماع بین‌المللی در حمایت از فلسطین و مقابله حقیقی با رژیم صهیونیستی است که عامل اصلی ایجاد بحران جاری در منطقه می‌باشد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی جنگ غزه و حملات به کشتی‌های اسرائیلی یا حامل بار‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را تهدیدی برای اقتصاد جهانی اعلام کردند.

«کریستالینا جورجیوا»، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، با اشاره به یورش رژیم اسرائیل به غزه گفت که این رخداد اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

«آجی بانگا»، رئیس بانک جهانی نیز که یکی دیگر از سخنرانان «اجلاس جهانی دولت‌ها» بود، گفت که «آنچه در غزه در حال وقوع است، به همراه رویداد‌های اوکراین و دریای سرخ از جمله چالش‌های اصلی هستند که چشم‌انداز اقتصاد جهانی را مبهم می‌کنند. این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این نیز «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» (OECD) هشدار داده بود: «افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی در نتیجه تداوم تنش‌ها در دریای سرخ به افزایش تورم جهانی منجر خواهد شد.»

این وضعیت در شرایطی بر اقتصاد جهان حاکم است که رسانه‌ها و دولتمردان غربی در بازی رسانه‌ای برآنند مقاومت مردم فلسطین و اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ را عامل این وضعیت معرفی کرده و نسخه تجویزی را هم نابودی مقاومت فلسطین و حمله نظامی به یمن و خاک سایر حامیان فلسطین در منطقه اعلام کنند
با توجه به این شرایط می‌توان گفت که راهکار مقابله با تشدید بحران اقتصاد جهانی، ایجاد اجماع بین‌المللی در حمایت از فلسطین و مقابله حقیقی با رژیم صهیونیستی است که عامل اصلی ایجاد بحران جاری در منطقه می‌باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات